travel with ani

Ünnepek a pálmák alatt

Egy hónap egy trópusi szigeten

2018. január 03. - travelwithani

Az idei karácsony teljesen más volt, mint a többi. Jobb és rosszabb egyszerre: jobb, hiszen egy igazi trópusi paradicsomban ünnepeltük, együtt a Pilótával, melegben, napsütésben, néha kicsit szürreális thai körülmények között, de mégis boldogan. Rosszabb, mert mindkettőnknek nagyon hiányzik a családja, az igazi karácsonyi hangulat pedig mégiscsak valahol otthon maradt. Bár itt mindenki elképesztően édes és kedves, a thaiok az egész karácsonyt mikulás-sapkában ünnepelték (már amennyire ünnepelhetnek egy olyan ünnepet, amiről nagyjából fogalmuk sincsen), a szüleinket, a családtagjainkat, a barátainkat nem tudják pótolni. Meg hát idén töltött káposzta helyett zöldcurryt, bejgli helyett pedig halat, rákot meg pad thait ettünk karácsonykor.

Egy hónap Koh Samuin

Kambodzsából Bangkokon keresztül egyenesen Koh Samuira jöttünk. Ez a sziget talán kevésbé ismert turistacélpont, ennek pedig megvan a maga előnye és hátránya is. Az előnye természetesen az, hogy sokkal kevésbé zsúfolt, sok a turista, de nem kezelhetetlenül sok, a sziget tele van érintetlen területekkel, dzsungellel, viszont nincsenek hatalmas hotelkomplexumok, égig érő felhőkarcolók. De azért annyira kiépült, hogy aszfaltozott utakon bejárható legyen az egész, van Tesco és McDonald's is, meg minden, amit a nyugati ember otthon megszokott. A hátránya számomra az, hogy sokkal kevesebb fiatal jár ide, magasabb a turisták átlagéletkora (összehasonlítva például Koh Phangannal, ahol 5 napot töltöttünk), és néha ez egy kicsit unalmasabbá teszi.

Mi Lamai Beachen laktunk, a Pilóta olyan régóta jár ide, hogy én akkor még meg sem születtem (bocsi), úgyhogy számára ez már rutinszerű. Tavaly is itt töltöttünk 3 hetet, nagyjából már én is ismerem a környéket, azért persze a sziget így is sok érdekességet tartogatott.

Mit lehet egy trópusi szigeten csinálni?

A válasz tök egyértelműnek tűnik, nyilván fürödni a tengerben, meg napozni a parton. Na igen, de egy hónap fürdés meg napozás még a legnyugisabb embernek is az agyára tud menni. Szerencsére Samui elég nagy sziget ahhoz, hogy sokkal többet kínáljon ennél!

- először kell egy motor

Tapasztalatlan (főleg Ázsiában tapasztalatlan!) sofőröket ugyan óva intenék a motorozástól itt is, de a forgalmat össze sem lehet hasonlítani egy nagyvárossal. Sokkal kevesebben vannak az úton (na jó, ez nem igaz például Chawengre, a sziget legnagyobb városára, ahol nagyjából állandóan dugó van), így ebből a szempontból könnyebb vezetni itt, a motorozás akkor is nagyon veszélyes tud lenni. Viszont ahhoz, hogy szabadon bejárhassuk a szigetet, szinte elengedhetetlen, hogy saját járművünk legyen. A motor kényelmes, bárhol le lehet parkolni és két személynek ideális. (a videó minőségéért elnézést)

Mi is béreltünk egy kis robogót, és azzal szeltük a part menti utakat, a dzsungeleket.

- állandó buli

Amikor kérdezték, mit csinálunk szilveszterkor, elég nagy bajban voltunk, mert itt tényleg minden este olyan, mintha szilveszter lenne: bármikor kimehetünk az éjszakába, legyen szó hétfőről vagy péntekről, minden hely nyitva van, mindenki mulat. Ahogy haladtunk az ünnepek és a főszezon kezdete felé (ez nagyjából januártól márciusig tart), na meg a monszun vége felé (egyre kevesebb volt a napokig tartó eső), egyre inkább megteltek a helyek turistákkal, egyre pezsgőbb lett az éjszakai élet is. Ettől függetlenül egy jól megválasztott szállással ugyanolyan jól lehet pihenni is. A mi szállásunk ebből a szempontból tökéletes: Lamai központjától nagyjából száz méterre, de mégis a városban, méghozzá a tengerparton volt, így ha nem tudtunk aludni, az maximum a bungalónktól 10 méterre hullámzó tenger miatt volt.

Nekünk két abszolút kedvencünk van: az egyik a Lava bár, amit egy ír pasi és az ő thai felesége vezet, a másik pedig a Molly Malone, ahol a kedvenc pultosunk egy elképesztően cuki ladyboy. Lehetne ez furcsa, de itt Thaiföldön egyáltalán nem az.

a dzsungel

Mindenképpen érdemes felmenni a hegyekbe, hiszen sziget közepén igazi dzsungel-hangulatban lehet részünk. Az idei egyik kedvenc célpontom a vízesés volt (van több is Samuin), ami nem csak szép, de izgalmas úszni a vízesés alján található kis tóban. Na jó, olyan sokat azért nem úsztam, brrrrutál hideg.

elefántok

Érdekes kérdés. Nekem is nagy álmom volt felülni egy elefánt hátára, aztán rengeteget olvastam a témában, hogy miért nem szabadna senkinek felülni az elefánt hátára. Aztán mégis elmentünk egy ilyen helyre, és amint élőben is megláttam a szerencsétlen állatokat, végképp elment tőle a kedvem. Már messziről látni, hogy az elefántok egy egészen rövid láncra vannak kötve, 10-20 egy kis karámban, nem tudnak érintkezni egymással, csak állnak és néznek. A szemükben látszik az a mérhetetlen szomorúság, amitől minden jó érzésű embernek elmegy a kedve attól, hogy komolyan fel akarjon ülni rájuk. Ezért, ha ajánlhatom, NE! Fent északon vannak olyan rezervátumok, ahol lehetőség van ilyen helyekről mentett elefántokkal fürdeni, etetni őket, mosdatni a sárban - ezerszer jobb élményt nyújthat egy ilyen program. Hamarosan mi is felmegyünk északra, akkor testközelből is el tudom mesélni az élményt.

bevásárlás

Ha még nem lett volna elég a bangkoki vásárolgatástól, természetesen itt is van rá lehetőség dögivel. Minden este másik városban van night market, de a sziget egyébként is egy nagy piac, úgyhogy a vásárlási lázat könnyű enyhíteni. Chawengen pedig van egy bevásárlóközpont, a Samui CentralFestival, ahol nem csak jó nevű butikok vannak, de még moziba is el tudunk menni.

Épp tegnap próbáltuk ki ezt az élményt: végre mi is átestünk a tűzkeresztségen, és megnéztük az új Star Warst. A filmet nem véleményezem, a mozi viszont pontosan olyan volt, hogy amikor kijöttünk a teremből, hirtelen azt hittük a WestEndben vagyunk - a különbség, hogy nem esett odakint a hó. Azért a thai felirat jó volt a film alatt, és érdekes az is, hogy a kezdés előtt egy perces filmet vetítettek le a király tiszteletére, amelyet állva kellett végig nézni.

kaja, kaja, kaja

Minden van, ami szem-szájnak ingere: thai, német, olasz, indiai, vegán, fast food - szóval bármi. Én imádom a thai ételeket, de egy hét rizs után egy jó carbonara igazán feldobta a hangulatomat! Nálam egyébként a tavalyi sláger a pad thai csirke volt (tudom, nem jó helyen vagyok, de nem szeretem a tengergyümölcseit, sőt, a halat se), idén viszont a green curry az abszolút kedvenc. Az egyetlen hiba, amit gyakran elkövetek, hogy nem szólok előre, kevés csípőssel kérném. Pedig így még valamennyire ehető lenne, ha thai stílusban készítik el, akkor az evés komplett sírásba torkollik könnyezéssel és orrfolyással.

Szigetről szigetre: Koh Phangan

Ha Samuin vagyunk, érdemes ellátogatni a nagyjából 50 percnyi hajóútra található Koh Phanganra. A sziget leginkább a híres-hírhedt Full Moon partyról ismert (telihold, tengerpart és több tízezer részeg bulizó), de ezen kívül is nagyon szuper hely - személyes kedvencem lett. A gyönyörű, fehér homokos tengerpart az egyik legszebb, amit valaha láttam, a víz nagyon kellemes, kevésbé hullámzó, mint olykor Samuin (ez mondjuk teljesen időjárás függő), a hangulat pedig teljesen más, mint a sziget nagyobb testvérén. Haad Rinban laktunk, gyönyörű szállodában egy szikla tetején (Sea Breeze Resort Koh Phangan, erősen ajánlós!) , a szobánkból pedig nem csak a tengert, de a naplementét is végig tudtuk nézni.

Olvastam korábban, hogy Koh Phanganon a thaiok utálják nem szeretik a turistákat, ezzel azonban egyáltalán nem értek egyet: a szállodában, de úgy alapból a szigeten is, mindenhol ugyanolyan kedvesen bántak velünk, mint máshol Thaiföldön.

A motorozás itt is nagyon megy, de a sziget adottságai miatt sokkal veszélyesebbek az emelkedők és a lejtők (egyik másiknál komolyan átértékeltem az életem, hátha rossz vége lesz), úgyhogy tényleg csak tapasztaltaknak ajánlanám.

Az éjszakai élet itt más hangulatú: beachbárok hosszú sora várja a bulizni vágyókat, sokkal fiatalabb korosztállyal. Az én abszolút kedvencem egy sky bar volt, amit két nagyon jófej európai srác vezet, itt minden este nagyon jó (túl jó?) hangulat volt.

Hova tovább?

Koh Samui egy abszolút szerethető sziget, de számomra ez a közel egy hónap éppen elég volt arra, hogy most már új kalandokra vágyjak. Nem is kell sokáig várni erre, hiszen innen a következő úti célunk egy sokkal ismertebb hely lesz: Phuket.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.